Op grond van de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is iedere zorgaanbieder verplicht een klachtenregeling te treffen voor een effectieve en laagdrempelige
opvang en afhandeling van hem betreffende klachten (artikel 13, lid 1 Wkkgz). Hiervoor ben ik aangesloten bij Stichting Klachtenregeling.nl, hierna verder te noemen “SKR”, een onafhankelijk orgaan dat klachten behandelt die worden ingediend over de geleverde zorg van zorgaanbieders die zijn aangesloten bij SKR. Deze klachtenregeling voldoet aan de gestelde eisen in de Wkkgz en het Uitvoeringsbesluit Wkkgz.
Ben je niet tevreden bent over de geleverde zorg of behandeling? Geef dit dan zo snel mogelijk aan bij mij. Het kan namelijk zijn dat er een misverstand is en ik u waarover ik u meer uitleg kan geven. Maar ook als er echt iets mis is gegaan stel ik het op prijs als je deze bedenkingen uit. We zullen dan samen kijken hoe we de situatie voor jou het beste op kunnen lossen. Daarnaast kan ik hiervan leren en mijn toekomstige zorg verbeteren.
Wilt u het gesprek om de een of andere reden niet aangaan, of is het gesprek niet naar uw tevredenheid verlopen? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van Stichting Klachtenregeling.nl. Zie hiervoor onderstaand stroomschema van de te nemen stappen en de klachtenregeling zelf.